Ana Carro (piano), Gabriel Coll (violí), Guillem Martí (piano) i Miquel Córdoba (violí) interpretaran les deu sonates de Beethoven en quatre dies

Els concerts dels dies 26 de març, 8 i 22 d’abril, aniran acompanyats de la degustació de la cervesa oficial de la capitalitat, la 08700, creada per Rec Brew

Música Capital és el cicle de concerts que acull Igualada amb motiu de l’any Capital de la Cultura Catalana. Es tracta de la integral de sonates per a violí i piano de Beethoven (1770-1827) repartida en quatre concerts: el 18 de març, Miquel Córdoba i Guillem Martí interpretaran les Sonates 1, 2 i 3 op. 12; el 26 de març, Gabriel Coll i Ana Carro interpretaran les Sonates 6, 7 i 8 op.30; el 8 d’abril, Gabriel Coll i Guillem Martí interpretaran la Sonata en la menor número 4 op. 23 i la Sonata en la major número 9 op. 47 “Kreutzer”; el 22 d’abril, Miquel Córdoba i Ana Carro interpretaran la Sonata en fa major número 5 op. 24 “Primavera” i la Sonata en sol major número 10 op. 96. Tots els concerts tindran lloc al Teatre Municipal Ateneu i començaran a les 19:30 h. El preu de l’entrada és de 5 € i es pot adquirir a www.tiquetsigualada.cat.

Els concerts dels dies 26 de març, 8 i 22 d’abril, aniran acompanyats de la degustació de la nova cervesa artesana, la 08700, creada especialment per l’any de la Capital de la Cultura Catalana per la cervesera igualadina Rec Brew. Molt aviat estarà disponible a diferents establiments de la ciutat.

El projecte d’interpretació de la integral de sonates de Beethoven neix de la complicitat entre els quatre músics:  Ana Carro (piano), Gabriel Coll (violí), Guillem Martí (piano) i Miquel Córdoba (violí); tots ells professors dels conservatoris de Vic i Igualada, avesats a fer música de cambra entre ells i que, més enllà del treball a duo de cada un dels concerts, entenen aquest projecte com un espai de col·laboració i intercanvi per a la relectura d’un repertori que admiren i estimen.

El conjunt de les deu sonates per a violí i piano de Beethoven, després del cicle dels seus quartets de corda, suposa el grup d’obres de cambra més importants del compositor de Bonn dedicades a una mateixa formació. Al mateix temps són una mostra de la seva rellevant faceta com a violinista, eclipsada molt sovint pel seu perfil de pianista solista i gran improvisador.

Aquestes sonates van ser compostes al llarg de setze anys, entre el 1796 i el 1812, una etapa històrica marcada pels ideals revolucionaris i per les guerres napoleòniques i que emmarca la major part de la producció del compositor. Així, l’escolta d’aquest cicle, des de les tres primeres Sonates op. 12 dedicades a un dels seus professors, Antonio Salieri, fins a la desena Sonata op. 96 escrita a les portes de la seva última etapa creativa i contemporània de la Vuitena simfonia, ens permet assistir al desplegament de l’evolució del llenguatge beethovenià que al principi evidencia l’herència clàssica de la qual es nodreix, però que aviat es converteix en quelcom tan personal que la petjada sempre recognoscible de l’autor sobrepassa la influència de la tradició.